2009. október 17., szombat

…most nem, most nem, de amúgy az időjárás a szürke ég és/vagy eső között váltakozik. Pfúj! Szerda este Imolával vacsiztam, kicsit visszamentem nosztalgiázni a korábbi lakhelyemre. Most gondoltam bele, hogy 2009-ben 5 különböző helyen laktam, ha kritériumként minimum 1 hónapot adok meg. Durva, ez azért ad egy pár sallert a biztonságérzetemnek, s ha emellett működőképes maradok, akkor mondhatjuk, hogy megedződtem.


Csütörtök este Mikivel volt találka megbeszélve. Minden csütörtök este az állami múzeumok ingyenesek, így elmentünk a Bode Museumba. Miki nagyon képben van a festmények, szobrok terén. Sok okosat mondott. Ha még néhányszor elmondaná, akkor emlékeznék is rá. A műalkotások főleg olasz és német szerzőktől származott a 14-15. századból. A Bode Museum a múzeum negyedben található (Bode-Museum, Pergamonmuseum, Alte Nationalgalerie, Neuses Museum, Altes Museum). A Neues Museumot a napokban adta át Angela Merkel. Két szárnya közül az egyik a 2. VH-ban megsemmisült. Ezt építették modern változatban újra.


Pénteken és a két ezt megelőző napon is pont annyi ideig nem esett kb. az eső, hogy el tudjak menni futni. Kész szerencse. Este a CHB-ba mentünk Robival, ahol a németek a Balatonnál, vagy valami ilyesmi kiállítást néztük meg, néztünk bele. Szerencsére volt bor, így a megnyitó beszédek nem voltak olyan unalmasak. (Eszembe jutottál Nagypapa a kiállítós potyázások kapcsán…nem is olyan rossz ez a műfaj). Forgács Péter beszéde rövid volt és tömör. Mindig így kéne. Megismerkedtem Anikóval, aki a CHB-ban dolgozik, Marette-vel, aki Anikó barátnője. Mindketten magyar származásúak, ugyan Marette ’r’-je nagyon-nagyon németes. Megismerkedtem Zsigmonddal is, aki a volt gimis osztálytársamnak, Bulcsúnak az unokatestvére. Most érkezett Berlinbe. Fest és szerencsét próbál.

A kiállítás alatt valami ritkán összeálló dzsesszkvártet (Berlinben élő magyarokkal és Magyarországon élő magyarokkal) nyomta a zenét. Jól össze volt rakva, csak a gitár hiányzott nekem. 23 órára átmentünk a Kafée Burgerbe, ahol a Rotfront nevezetű klezmer-ska-magyar-ukrán hangulatban utazó zenenekar játszott. A banda 3 fúvossal, egy dobossal, két énekessel (az egyik Gryllus Dorka), egy b. (Robi bátyja Simon) és egy szóló gitárossal állt színpadra. Nagyon jó hangulatot teremtettek, s állítólag elég sikeresek is. A hely nem volt túl sok ember befogadására képes. Katasztrófális tömeg uralkodott. El is hagytam a helyszínt félidő után nem sokkal, de előtte még megismerkedtem Dénessel és Zsuzsával, akik egy párt alkotnak és olyan kedvező helyzetet hoztak létre maguknak munka szempontjából, hogy nem köti őket sehová. Mindent interneten intéznek. Dénes informatikus és főleg nyugati országokban lévő cégek megrendelésére dolgozik. Zsuzsa meg a menedzsere az egésznek, illetve az egyéb internetes, honlapos munkáiknak. Nem rossz, és nem is jó, de bárhol vagy tudsz dolgozni, pénzt keresni, és akár nyaralni világot látni is. Pszichológusként ezt nehezebb megvalósítani, de ki tudja: SMS terápia….

5 megjegyzés:

  1. Szia Dani!
    Örülök, hogy rátaláltam a berlini blogodra, annak meg különösképpen, hogy ebben a posztotban rólunk is megemlékeztél. :)
    Úgy látszik a világjárás kihozza belőlünk a blogolósdit, utazásunk kezdetén mi is elindítottuk a magunkét a http://eu-turista.blog.hu/ címen.
    Sok sikert a berlini életedhez!
    Üdv, Zsuzsi és Dénes

    VálaszTörlés
  2. Szia,
    Soha nem olvastam korábban blogot. Azt hittem hülyeség. De kezdek rájönni, hogy mindent a naplót író személyisége dönt el. Ez így elég additív...:)
    Innen nézve úgy tűnik, elég népes társaság van ott kint magyarokból.
    Tegyél fel képéket is, minél többet.
    És fuss gyakrabban. :)
    Matyi

    VálaszTörlés
  3. Szia Denes,
    ugyes vagy!:-) Meg is neztem a blogotokat, izgi helyeken jartatok, nem szoltam hozza, mert regisztralni kellett volna:-)

    VálaszTörlés
  4. Igen Ripetti, ra lehet szokni a rendszeres blogozasra es annak olvasasara, orulok, hogy olvasod es hozzaszolsz, igyekszem majd kepekkel szinesiteni a sorokat!

    VálaszTörlés
  5. Én is csatlakozom Ripettihez (nagyjából mindenben-a képekben a futásban és az additivitásban tuti). Most már kb. 2 hete nem jártem itt és a mai reggelimet ez tette igazán élvezetessé...Kéne minden napra egy új bejegyzés. Minden reggelihez. ;)

    VálaszTörlés